Foodobsession

Igår lagade jag, clownerna och Aaron fin middag. Det blev toast skagen, laxrullar med basilikacreme, stora räkor med aioli, briepaj, lallyost och kladdkaka med valnötscreme. Vi blev kräksmätta. Sen gick vi till munken som vi alltid gör. Det var kul.

Idag gör Johanna och jag en favorit i repris och har bjudit hit mammi och pappi på söndagsmiddag. Det blir toast skagen, fläsklägg och rotmos med kladdkaka och välnötscreme till efterrätt. Ska bli så himla mysigt. Är ju så jäkla mysigt att laga mat tillsammans.

Aaron har gjort limoncello idag som är klar om en vecka. Självklart Pär Morbergs recept och det tänker jag dela med mig av nu.
Limoncello
1 Liter brännvin
10 citroner
7 dl socker

Lägg skalet från citronerna i en bunke med brännvinet och sockret. Blanda ordentligt och låt stå i kylen i en vecka.

Så nästa lördag blir det drinky i fina martiniglasen som jag fick i julklapp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback