Mormor

Nu när jag har lite tid över ska jag berätta lite om min kära mormor. Hon är pensionär och gör inte så mycket mer än att röka och lösa korsord hela dagarna.
Och så dödar hon djur.
Jag vet, det låter hemskt. Men det är inga små söta kaniner hon har ihjäl.

En gång till exempel när mamma och mormor var ute och gick i skogen kom en liiiiten liiiten huggormsunge.
Mamma: Kolla morsan va söööt!
Mormor: SÖT?! Är du inte klok? Dom är ju för fan livsfarliga!
Varpå hon stampar ihjäl den liiiiillla liiiilla huggormsungen med gummistövelklacken, och stampar vidare.

När momor var själv på landet en gång så hörde hon något kraffsa i vardagsrummet. Och går sömndrucken upp för att se vad det var. Mycket riktigt satt en liiiiten liiiten mus där. Och vad skulle då varje normal människa gjort? Skrikit? Hoppat? Inte mormor.
Hon hämtade en flugsmällare och krossade den liiilllla liiilla musen. Sen gick hon och la sig.

Och nu har hon köpt ett sånt där racket med ström i som man dödar flugor, getingar och allt möjligt med. Man bara sätter igång strömmen och bzzzz så är dom uppbrända.


Det är min mormor det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback