Manniskor som fastnar.

Jag traffar valdigt mycket nya manniskor. Vissa kommer man ihag, vissa glommer man direkt. Och en del etsar sig fast i hjarnan for en lite langre tid.

Liza Jag tanker mycket pa liza och vad hon gor nu. Hon jobbade i bikbok-butiken i covent garden och hjalpte oss massor med expon i var butik innan vi oppnade.
Hon var glad och sprallig hela javla tiden.
Pa varan oppningsdag fick hon sparken. Hon hade snott klader i flera manader. Men jag tanker pa henne. Kanner inget sarskillt. Bara undrar vad det blev av henne.

Mannen i Tower hill London ar fullt av hemlosa manniskor. Men en av dem har satt sig fast pa mig. Jag gar forbi tubstationen i Tower hill ganska ofta. Ett par ganger i veckan. Ibland mer. Och han sitter dar JAMT! Dag som natt, mandag som sondag. Han tittar mig i ogonen varje gang jag gar forbi. Jag tittar tillbaka och det svider. For jag gar bara forbi. Precis som alla andra. Undra vem han ar och vart han kommer ifran?

Pojken pa flygplatsen Nar jag satt och vantade pa flyget hit till London sa fick jag en ny liten van. Han var i sjuarsaldern och var mulatt. Lockigt har och sma jesussandaler. Vi pratade i sakert en halvtimme. Men det sjuka var att vi pratade inte med varandra som om det var 10 ars alderskillnad. Vi pratade som jamngamla.
Jag berattade att jag skulle till London for att jobba och ha kul. Han akte till London for att kanske fa traffa sin riktiga pappa. Det var inte riktigt sakert. Undra om han nansin traffade sin pappa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback