Min pappa skulle aldrig kunna jobba på Gina Tricot.

Min pappa skulle aldrig kunna jobba på Gina Tricot för jag har ärvt några egenskaper av honom som inte är så bra när man jobbar i butik. Jag kan hålla dom inne men han skulle inte ta nån skit.
Idag när jag frågade en gubbe om han ville runda upp en krona och skänka den till röda korset fnös han och skrattade åt mig och sa att det tänkte han inte alls göra. "STÅR DU OCH GÖR DIG DUM? GUBBJÄVEL!" hade min pappa sagt. Jag tänkte det men sa ingenting.

Jag blir så arg flera gånger om dagen när folk inte rundar upp till röda korset. Och det känns som att vissa gör det för att dumma sig. En medelålderskvinna som skrattar till och säger "Ehh nee, jag är inte snäll". Såna kunder blir jag öppet irriterad på och ger dom en påse i fel storlek. Ett par örhängen i en stor påse och en tjocktröja i en miniplastpåse. Och när dom ber om en julklapp slänger ja i en kartong som dom själva får vika ihop. Karma kallas det. Det man sänder ut det får man tillbaka.

Så funkar det iaf. Vill du ha en fint inslagen julklapp, ett leende och lite snicksnack framme vid kassan så rundar du upp till röda korset. Jag har hållt min del och frågat alla kunder i typ två veckor så att min röst är helt slut så nu jävlar rundar ni upp.

Så, två veckors aggressioner i ett blogginlägg.
Nu ska vi göra smällkarameller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback