Hattlös

Idag var jag och Johanna på Erikshjälpen och handlade lite. Jag blev en julgransfot och en lila tröja rikare och nästan en merinoull/pungråtta mössa fattigare. Jag la ifrån mig mössan när jag provade tröjan och fick panik när jag kom på att den var borta. Men grejen är att på Erikshjälpen så finns det ju liksom ingen lost and found, så jag var ju livrädd att dom skulle sälja min mössa.

Gick och talade om för personalen i kassan att min mössa var borta och mycket riktigt var det en liten tant som kom och försökte köpa den efter ett tag. Hon blev jätteledsen när jag sa att det var min mössa. Stackarn. Men jag tycker så himla mycket om min mössa, dels för att den är så varm och snygg och sen har jag ju fått den av svärföräldrarna.

Men men slutet gott allting gott. Sen köpte jag ett helt fantastiskt fint soffbord på blocket. Jag ringde o pratade med killen innan vi åkte dit o han lät på telefon som att han var skitsnygg. Riktig porröst! O så kommer jag dit och i dörren möter jag en lite småfet långhårig kille med tatueringar överallt. Men jag hade nog kunnat bli kär i han ändå, bara för röstens skull. Det var ett himla fint bord iaf. Så nu kanske jag slipper skämmas när det kommer folk hit.

Sen har jag Error och Johanna bakat pepparkakor. Dom vart jättefina och supergoda. Det har vart en helt underbar dag med andra ord.

Nu har vi kommit överens om att lägga ner datorerna för idag, För nu sitter vi här i vardagsrummet med en varsin dator i knät och myser.

Nightie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback