Enebyhoodenquiz

1. Vad hette den medarbetaren av receptionen på Enebyskolan som enligt legenden var så fet att denne fastnade i en kontorsstol och kunde inte komma loss?

2. Vem repade rektor Håkans porsche?

3. Vad kallades den mataffär som alla under 18 fick lov att köpa tobak i?

4. Vilken maträtt satt i taket på väg från matsalen under många år och sitter säkert där än idag?

5. Vad hette den slöjdlärare som ville att alla skulle "ge fan i bandsågen"?

6. Vilken skola hängde man mest på?

7. Hur mycket kostade det att sitta på pizzeria marinara utan att äta?

8. Vem var enebyskolans lucia år 2001?

9. Vad kallades den fotbollscup som varje år arrangerades på enebyskolan och som alltid slutade med att brandlarmet gick/det blev strömavbrott?



Skicka in era svar i kommentarerna. Facit kommer efter helgen.

Kommentarer
Postat av: Johanna

trots att jag ändå känner mig som en tvättäkta h00dare så har jag liiite problem med vissa frågor. här kommer ändå mina svar. vad är priset till vinnaren?



1. Bettan (som det även ryktades om att hon hade halkat på en gurka i cafeterian)

2. Emil Schamon (stavas?)

3. Turknära

4. Ärtsoppa

5. Conny (Pettersson tror jag.. CP som initialer haha)

6. Kyrkskolan (gick ju då bara under namnet "kyrk")

7. 5 kr (under din tid) men med tiden höjdes detta till 10 kr, tror dock inte att du hängde där under den senare tiden..

8. Natturneringen

Postat av: johanna

jag har ju fan glömt att svara på en fråga. eftersom du frågar vem som var lucia just 2001 så antar jag väl att det var året som malin hedberg blev utnämnd till det uppdraget.

nr 9. ska alltså vara natturneringen.

2008-10-31 @ 09:37:48
URL: http://jaghamster.blogg.se/
Postat av: slem

fan, jag skulle ju vara först.. du får ha en utslagsfråga malin.. men det där med fem spänn minns inte jag.. kommer bara ihåg att typ fem pers delade på en pommetallrik och det blev ju inte många kronor inte..

2008-10-31 @ 12:01:03
URL: http://slem.blogg.se/
Postat av: ida

fan, det här var ju lite klurigt.. jag visste inte ens att nån hade repat håkans porsche. vart var jag då? var inte jag en i gänget på högstadiet? var det så att jag egentligen var mobbad fast jag har förträngt det?

2008-11-01 @ 18:47:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback